BEC剑桥英语高级 Test 4, Reading Part 1

Part 1 Five Managers' comments on leadership

A Maurizio Verna
Long-term, visionary business leaders must be prepared to invest to get what they want for their company. They know when and how to apply pressure and to take risks, when they need to display a more hands-off approach. I have a pretty clear view of my ideal business leader, and of course that's where I'm trying to head: he or she should start up and grow a cash-rich, multi-interest international organisation of tremendous strength and depth.

长期富有远见的商业领导者必须准备好投资得到他们想为公司得到的东西。当他们需要展示他们的不干预政策时候, 他们知道什么时候如何施压和冒险。我对我的理想中的商业领袖的清晰的观点是,当然那是我正在试着前行的方向:他/她应该开始并成长成一个现金充裕,有着相当大的广度和深度的多元化的国际公司。

Sue Tucker
The pace of technological change, and the rate at which businesses are changing, requires leaders to have a particular aptitude for technology and an understanding of the internet. A lot of people are aware of the opportunities here, but awareness alone isn't enough: in a true leader this needs to be coupled with clever marketing, product design and technological innovation, and keeping abreast of everything going on in the company. In fact the acid test, I think, is being able to use all of these skills to turn around a failing company.

随着科技的改变,以及企业变化的速率要求领导者对技术和互联网的理解有一种特别的才能。很多人意识到机会在这里,但是意识本身是不够的:对于一个真正的领导者来说这需要和灵活的市场,产品的设计和技术的革新相结合,并且保持和公司一起齐头并进。事实上,我认为严峻的考验是能使用这些技能将一个濒临倒闭的公司扭亏为盈。

Carol Godfrey
Effective leaders stand out from the herd. They're often idiosyncratic, even eccentric. They have the confidence to be themselves, and not to adopt the language and attributes of the run-of-the-mill professional managers and accountants. What's crucial is having the charisma or whatever it is that gives their staff confidence in them, so they can keep everyone on board when they want to make innovations. So often these don't get off the ground because of lack of leadership, because after all, our response to change is significantly affected by how it's introduced.

高效的领导者应鹤立鸡群。他们经常性格怪异,甚至行为古怪。他们对他们自己非常自信,同时他们不接纳不突出的职业经理和财务人员的语言和特质。更重要的是他们要有个人的感召力或者能带给他们员工自信的特质,因此他们能在需要进行革新时,能让所有的员工齐头并进。因为这些起步不顺的领导者是因为他们缺乏领导力,因为毕竟我们对于改变的反应对如何介绍这个改变至关重要。

Brian Mattews
Leadership is about making things happen and being judged by results. Good ideas that go nowhere are a waste of time. Anticipate needs-those of customers for instance- and initiate action to meet those needs before the people concerned have even recognised they've got them. That way you'll always be ahead of the game, whatever line you're in. For instance, top stockbrokers will learn all about you and your business and keep themselves completely up to date with your field in order to advise you. If they're really good they'll recognise trends even before you do.

领导力是一种让事情发生并通过结果来判断的能力。不能实行的好的想法是一种时间的浪费。预见需求--比如那些客户的需求-和初期的满足这种需求的行为,在相关的人们还没有意识到这些需求之前,他们已经得到满足。无论你在哪个行业,这个方法使得你处于领先地位。比如,为了给你提出建议,顶级的股票交易员将了解你的所有和你的生意,同时完全和你最新的领域保持一致。如果他们相当优秀,他们甚至在你做之前就能认识到了这个领域的发展趋势。

Ana Costa
Outstanding leaders understand both tactics and strategy, and are prepared to play a very long game to acheive their objectives. They understand that in negotiations they need the "win-win" concept, because losers risk losing their dignity, which is no good for your long-term business relationship with them.Leaders must stay optimistic, whatever the odds, and keep up the morale of their company, even when the going's tough. It is important to be very much hands-on, too. A good leader will champion ideas that keep the company in the forefront.

出众的领导者能够理解困难和战略,同时为了达到他们的目标,他们将做一个长期的打算。他们理解在谈判过程中,他们需要双赢,因为输家有损失尊严的风险,这样对他们之间长期合作关系不利。领导者必须保持乐观,无论处于什么困难之中,同时保持公司所有员工的士气,甚至在事情将变得更加困难的时候。亲自实践也非常重要。一个好的领导者将支持使公司保持领先地位的好的想法。

1.Successful leadership involves making sure that employees accept new ideas.

成功的领导力是确定员工能接受新的想法。

2.A good leader can bring success to company in difficulties.

一个好的领导能给陷入困难中的公司带来成功。

3.Leaders should be assessed on the basis of their achievements.

领导者应该以他们获得的成就来评估。

4.The personalities of good leaders are generally different from those of other manager.

好的领导者的个性通常和其他的经理人不同。

5.Patience is a valuable quality in a successful leader.
对于一个成功的领导者,耐心是一个可贵的品质。

6.Leaders consider potential changes in what their company does for others.
领导者考虑他们公司为客户做出的潜在的变化。

7.Good leaders will encourage their staff if their organisation is in difficulties.
好的领导者将在他们公司困难时鼓励他们的员工。

8.Leaders need to adapt their behaviour to suit different circumstances.
领导者需要根据不同的环境来改变他们的行为。

最后编辑于
©著作权归作者所有,转载或内容合作请联系作者
  • 序言:七十年代末,一起剥皮案震惊了整个滨河市,随后出现的几起案子,更是在滨河造成了极大的恐慌,老刑警刘岩,带你破解...
    沈念sama阅读 159,835评论 4 364
  • 序言:滨河连续发生了三起死亡事件,死亡现场离奇诡异,居然都是意外死亡,警方通过查阅死者的电脑和手机,发现死者居然都...
    沈念sama阅读 67,598评论 1 295
  • 文/潘晓璐 我一进店门,熙熙楼的掌柜王于贵愁眉苦脸地迎上来,“玉大人,你说我怎么就摊上这事。” “怎么了?”我有些...
    开封第一讲书人阅读 109,569评论 0 244
  • 文/不坏的土叔 我叫张陵,是天一观的道长。 经常有香客问我,道长,这世上最难降的妖魔是什么? 我笑而不...
    开封第一讲书人阅读 44,159评论 0 213
  • 正文 为了忘掉前任,我火速办了婚礼,结果婚礼上,老公的妹妹穿的比我还像新娘。我一直安慰自己,他们只是感情好,可当我...
    茶点故事阅读 52,533评论 3 287
  • 文/花漫 我一把揭开白布。 她就那样静静地躺着,像睡着了一般。 火红的嫁衣衬着肌肤如雪。 梳的纹丝不乱的头发上,一...
    开封第一讲书人阅读 40,710评论 1 222
  • 那天,我揣着相机与录音,去河边找鬼。 笑死,一个胖子当着我的面吹牛,可吹牛的内容都是我干的。 我是一名探鬼主播,决...
    沈念sama阅读 31,923评论 2 313
  • 文/苍兰香墨 我猛地睁开眼,长吁一口气:“原来是场噩梦啊……” “哼!你这毒妇竟也来了?” 一声冷哼从身侧响起,我...
    开封第一讲书人阅读 30,674评论 0 203
  • 序言:老挝万荣一对情侣失踪,失踪者是张志新(化名)和其女友刘颖,没想到半个月后,有当地人在树林里发现了一具尸体,经...
    沈念sama阅读 34,421评论 1 246
  • 正文 独居荒郊野岭守林人离奇死亡,尸身上长有42处带血的脓包…… 初始之章·张勋 以下内容为张勋视角 年9月15日...
    茶点故事阅读 30,622评论 2 245
  • 正文 我和宋清朗相恋三年,在试婚纱的时候发现自己被绿了。 大学时的朋友给我发了我未婚夫和他白月光在一起吃饭的照片。...
    茶点故事阅读 32,115评论 1 260
  • 序言:一个原本活蹦乱跳的男人离奇死亡,死状恐怖,灵堂内的尸体忽然破棺而出,到底是诈尸还是另有隐情,我是刑警宁泽,带...
    沈念sama阅读 28,428评论 2 254
  • 正文 年R本政府宣布,位于F岛的核电站,受9级特大地震影响,放射性物质发生泄漏。R本人自食恶果不足惜,却给世界环境...
    茶点故事阅读 33,114评论 3 238
  • 文/蒙蒙 一、第九天 我趴在偏房一处隐蔽的房顶上张望。 院中可真热闹,春花似锦、人声如沸。这庄子的主人今日做“春日...
    开封第一讲书人阅读 26,097评论 0 8
  • 文/苍兰香墨 我抬头看了看天上的太阳。三九已至,却和暖如春,着一层夹袄步出监牢的瞬间,已是汗流浃背。 一阵脚步声响...
    开封第一讲书人阅读 26,875评论 0 197
  • 我被黑心中介骗来泰国打工, 没想到刚下飞机就差点儿被人妖公主榨干…… 1. 我叫王不留,地道东北人。 一个月前我还...
    沈念sama阅读 35,753评论 2 276
  • 正文 我出身青楼,却偏偏与公主长得像,于是被迫代替她去往敌国和亲。 传闻我的和亲对象是个残疾皇子,可洞房花烛夜当晚...
    茶点故事阅读 35,649评论 2 271

推荐阅读更多精彩内容