Fundraising Proposal (The Unbiased Violist) 众筹活动

豁出去了,为了音乐产业拉筹款!严肃滴说-音乐产业像很多其他行业一样受到Covid打击,很多音乐人需要申请funding来支持音乐事业,无论是职业音乐人或者是音乐爱好者都需要稳定的经济支持来继续延续艺术生命。最近宅在家,在现在的高科技的支持下,我荣幸认识了一位有着远大梦想的古典音乐人—Brandon Tran 他从13岁开始学习小提琴,从那时候起,他不但爱上了音乐还有他的乐器。像很多国内学乐器的朋友一样,大学的专业他并没有学习音乐表演而是生物科技。然而他并没有放弃追求他的音乐梦想,Brandon又拿起了琴弓学习中提琴。直到现在,在工作之余,他依然利用自己的时间练琴,学习新的曲子。在受到疫情影响的时候,他利用现代科技的便捷,希望通过网络媒体频道-油管和Patreon讲解乐器制作人的故事,为什么一件乐器的发声和乐器制作,选材等密不可分,为什么乐器制作人的工作对古典音乐的发展尤其重要,演出现场的设计对演奏会的声音表达有什么影响?古典乐乐团的乐器位置安排是怎么发展来的?等等好玩又专业得古典乐知识通过Brandon得频道The Unbiased Violist展现出来。 我们现在在众筹的初级阶段,一块两块不嫌少,一百两百不嫌多!感谢各位朋友的关注和支持!筹款目标达成了我们拉琴唱歌大家随便点节目。如果想更多了解,请继续读下去。

Photo credit: Krissy Zhang


                                                                        众筹音乐频道项目提案

自从我四岁起开始学习电子琴和钢琴,我就爱上了古典乐。音乐一直在我的生活中若隐若现,从来没有离开过。我开始找寻我生命中的意义,我问自己这终极的问题:我到底要在我的生命中做什么?毕业于北京城市学院市场营销专业,在美国的两年学习艺术课程之后,我下定决心学习音乐管理专业去延续我的音乐梦想。自己一心以为自己的市场营销实践和知识和对音乐的热爱可以完美结合。在美国,经历了实习和工作的经验,我越来越意识到美国慈善体系对艺术发展和非营利组织的重要性。我认为这是美国艺术发展的最基本也是最基础的部分。个人艺术家和非营利组织需要资金来支持他们的艺术生命,更重要的是,去提升艺术和音乐的受众群,以此让更多的人来欣赏和深入了解。

                  Fundraising Proposal-The Unbiased Violist

Ever since I picked up keyboard and piano at age 4, I fell in love with classical music. Since then, I have been searching for the meaning of my life, the ultimate question: what do I really want to do for my life? After two-year study arts and humanities with a marketing preoccupied mindset, I finally pursued music management as a well-balanced combination of music and business. As my career path continues, I have realized the importance of understanding the philanthropy system in non-profit organizations in America. I believe that it is the core and foundation of art organizations itself. Artists and non-profit organizations need funding support not only for their personal or organizational artist goals, but most importantly to promote arts and music to a larger potential audience around the world.

艺术和音乐为人类生活添加了丰富的色彩。尤其是我们现在面临的世界疫情时,是艺术和音乐紧紧把我们联系在一起。现在我们通过使用现代网络科技,令我们的生活更加紧密。尤其是艺术机构和演出团体利用线上媒体去初次公演,新一季的演出,个人演出和线上活动等。个人艺术家和音乐人正在利用线上媒体去为艺术发声和艺术表达。没有了网络科技,这篇文章也将不复存在。这是多么令人兴奋呀!这都是因为人类伟大的智慧,我才能在这里和你诉说音乐的美好和对我的特殊的意义。在工作和学习之中,我的老师,同学,同事,朋友,甚至一面之交的人给了我很大的生命启示。 最近,我非常有幸通过网络认识了一位古典乐手,自从我们初次见面,古典乐就成了我们说不完的话题。他对古典乐的热爱让我动容。我非常荣幸地在这里介绍,小提琴和中提琴乐手:Brandon Tran 我希望他的古典乐旅程可以让你对古典乐更加感兴趣。以及我们众筹的项目:The Unbiased Violist。

Arts and music enriches our life and souls. Especially during this challenging moment, arts and music unites us. Now, we all benefit from modern technologies, especially these technologies make online communities flourish during the pandemic. We have seen many organizations and performing arts organizations use online platforms to premiere works, new seasons, individual performances, and online events etc. Individual artists and musicians are using social media to promote their work and love for arts and music. Without modern technologies, you wouldn’t read this article here. How magical is that for us? It is all because of people's beautiful mind and kindness, I come across this far in music and life meaning search. Along my study and career journey, I am so inspired by my teachers, colleagues, fellow students, friends, and even strangers etc. Recently, I am so lucky and grateful to have a chance to meet another great artist and human being in my life and I happen to know more about his passion in classical music. With my great joy and honor, I am introducing a violist and violinist: Brandon Tran. My love and passion for classical music has never meant so much for me only because of him. I hope you enjoy his journey in classical music as you read along the way and understand why he wants to establish his channel: The Unbiased Violist.

从13岁第一次学习小提琴起,Tran就爱上了古典乐和他的乐器。他的音乐旅程延续到了大学,他又拿起了中提琴。自从我第一次见到他在网络,从一个音乐经理人的角度,我对他的热情和古典乐知识深深地打动了。我们可以马不停蹄地一直谈论古典乐,从日出谈到日落。

Tran 不仅仅是一个热忱的古典乐人,他想把古典乐带到下一个层次。尽管他是一个上班族,他抓紧每一分钟去练习提琴。虽然不像很多人一样从很小的时候开始学习乐器,然而,Tran有他的独特的视角,尤其体现在弦乐的乐器知识和古典乐历史等话题。

Tran has started playing violin when he was 13 and he falls in love with classical music as well as instrument itself. As his music journey continues, he picks up viola in college where he continue to practice. From the first day I met him, Personally I am very impressed by his passion and knowledge about classical music. We could go on and on talking about classical music from sunrise to sunset.

Tran is not only a passionate musician, he is taking his music to a next level. Even though he has a full time job in bio-tech industry, he seizes every single minute to practice violin and viola. Not like most of musicians starting at a very young age to learn music, however, Tran has developed a keen vision about classical music and instrument knowledge.

在大疫情爆发的时刻,他有了更多的闲暇时间,Tran希望创造一个古典乐平台在Youtube和Patreon去联结更多的古典乐爱好者和大众。在他即将创造的视频里,Tran将探讨基本的古典乐知识和乐器制作过程,具体包括,弦乐乐器的价格比较,弦乐的设计,古典乐团的基本设置,古典乐团的乐器普及,古典乐团的传统,演出大厅的建筑设计,歌剧的基本常识等等。丰富的知识和Tran有趣的解说将会成为这个频道的一大特色。

During the pandemic, with more time on hands, Tran wanted to create a classical music Youtube Channel and Patreon page with a vision to reach potential audience and classical music fans. In his videos, Tran will talk about a lot of general knowledge and fun facts about string instruments, including string price comparisons, string instrument design, roles in orchestra, orchestra instrument, orchestra traditions, architecture of concert halls, opera house etc. You will gain knowledge about classical music history with a his unique humors.


Designed by Krissy Zhang

现在,我们正在准备视频和筹备频道的初级阶段。我们的预算是¥3000,主要用来采购适合的数码设备去做录制和编辑制作等工作。这个项目是为了更多的人可以了解古典乐知识,视频会定期免费更新,另外,我们会把预算公开透明。在未来,希望视频可以吸引更多的音乐爱好者。不需要一定捐款给这个项目,我们非常感激所有朋友的祝福和支持!希望更多的朋友可以了解我们的频道和对古典乐的热爱。

Now, we are in the preparation stage of Youtube channel. We have a budget around $3000 to fully compensate digital equipment in order to make this happen. Now, I am raising fund for this project with a potential growth in future. Hopefully, this channel will reach more audience and to promote classical music in near future.

最后编辑于
©著作权归作者所有,转载或内容合作请联系作者
  • 序言:七十年代末,一起剥皮案震惊了整个滨河市,随后出现的几起案子,更是在滨河造成了极大的恐慌,老刑警刘岩,带你破解...
    沈念sama阅读 160,387评论 4 364
  • 序言:滨河连续发生了三起死亡事件,死亡现场离奇诡异,居然都是意外死亡,警方通过查阅死者的电脑和手机,发现死者居然都...
    沈念sama阅读 67,845评论 1 298
  • 文/潘晓璐 我一进店门,熙熙楼的掌柜王于贵愁眉苦脸地迎上来,“玉大人,你说我怎么就摊上这事。” “怎么了?”我有些...
    开封第一讲书人阅读 110,091评论 0 246
  • 文/不坏的土叔 我叫张陵,是天一观的道长。 经常有香客问我,道长,这世上最难降的妖魔是什么? 我笑而不...
    开封第一讲书人阅读 44,308评论 0 214
  • 正文 为了忘掉前任,我火速办了婚礼,结果婚礼上,老公的妹妹穿的比我还像新娘。我一直安慰自己,他们只是感情好,可当我...
    茶点故事阅读 52,662评论 3 288
  • 文/花漫 我一把揭开白布。 她就那样静静地躺着,像睡着了一般。 火红的嫁衣衬着肌肤如雪。 梳的纹丝不乱的头发上,一...
    开封第一讲书人阅读 40,795评论 1 222
  • 那天,我揣着相机与录音,去河边找鬼。 笑死,一个胖子当着我的面吹牛,可吹牛的内容都是我干的。 我是一名探鬼主播,决...
    沈念sama阅读 32,008评论 2 315
  • 文/苍兰香墨 我猛地睁开眼,长吁一口气:“原来是场噩梦啊……” “哼!你这毒妇竟也来了?” 一声冷哼从身侧响起,我...
    开封第一讲书人阅读 30,743评论 0 204
  • 序言:老挝万荣一对情侣失踪,失踪者是张志新(化名)和其女友刘颖,没想到半个月后,有当地人在树林里发现了一具尸体,经...
    沈念sama阅读 34,466评论 1 246
  • 正文 独居荒郊野岭守林人离奇死亡,尸身上长有42处带血的脓包…… 初始之章·张勋 以下内容为张勋视角 年9月15日...
    茶点故事阅读 30,687评论 2 249
  • 正文 我和宋清朗相恋三年,在试婚纱的时候发现自己被绿了。 大学时的朋友给我发了我未婚夫和他白月光在一起吃饭的照片。...
    茶点故事阅读 32,181评论 1 262
  • 序言:一个原本活蹦乱跳的男人离奇死亡,死状恐怖,灵堂内的尸体忽然破棺而出,到底是诈尸还是另有隐情,我是刑警宁泽,带...
    沈念sama阅读 28,531评论 3 258
  • 正文 年R本政府宣布,位于F岛的核电站,受9级特大地震影响,放射性物质发生泄漏。R本人自食恶果不足惜,却给世界环境...
    茶点故事阅读 33,177评论 3 239
  • 文/蒙蒙 一、第九天 我趴在偏房一处隐蔽的房顶上张望。 院中可真热闹,春花似锦、人声如沸。这庄子的主人今日做“春日...
    开封第一讲书人阅读 26,126评论 0 8
  • 文/苍兰香墨 我抬头看了看天上的太阳。三九已至,却和暖如春,着一层夹袄步出监牢的瞬间,已是汗流浃背。 一阵脚步声响...
    开封第一讲书人阅读 26,902评论 0 198
  • 我被黑心中介骗来泰国打工, 没想到刚下飞机就差点儿被人妖公主榨干…… 1. 我叫王不留,地道东北人。 一个月前我还...
    沈念sama阅读 35,862评论 2 283
  • 正文 我出身青楼,却偏偏与公主长得像,于是被迫代替她去往敌国和亲。 传闻我的和亲对象是个残疾皇子,可洞房花烛夜当晚...
    茶点故事阅读 35,734评论 2 274

推荐阅读更多精彩内容