【访谈翻译】囧尼(Johnny Weir)对《冰上的尤里》的看法

- 本访谈为Crunchyroll在二月六号发布的《Yuri!!! On ICE Reaction from Olympic Skater Johnny Weir》的听译。

(观看地址为www.youtube.com/watch?v=_ldrU3crvd4)

- 想着四分钟的视频还是有时间做听译的,没想到视频内容比我想象中多很多。总之第一次做听译,有错漏的话,非常欢迎指正。

- 雷点:翻译仅供参考。翻译仅供参考。翻译仅供参考。为另中文译文阅读顺畅,大部分内容选择意译,且部分内容因实在不知道如何用中文表达+我的理解有歧义,退而求次选了个比较满意的,但仍然无法展现全部。想体验原汁原味的访谈,请一定自行观看视频。

-本访谈此前在 冰上的尤里 贴吧发布过。

译文:

JW: Johnny Weir

CR: Crunchyroll

JW: 大家好!我是囧尼。我现在在曼哈顿中央的布莱恩特公园的超漂亮的冰场上。能谈《冰上的尤里》我超激动的。

CR:是什么让你开始花样滑冰?

JW:开始是因为在电视上看到了花样滑冰。我来自一个宾夕法尼亚州的乡村小镇,而那里没有冰场。所以我在十二岁的时候开始了滑冰,那个时候Nancy Kerrigan和Tonya Harding的故事很火, 然后在我家里刚好有一对用过的冰鞋,我就跑到了冻的玉米地里开始滑冰。我知道这超浪的,但同时我的选择也是对的。毕竟四年之后我就成了青少年世界花滑冠军嘛!(笑)

CR:你喜欢《冰上的尤里》的什么?

JW:《冰上的尤里》就像看一部合家欢电影。它里面很多东西让我想起了我的竞技生涯,朋友和其他生命里的出现过的人。所以我作为一个花滑选手来看很意义很特殊。因此我很喜欢《冰上的尤里》。

CR:《冰上的尤里》和你的花滑经历相符吗?

JW:《冰上的尤里》从很多方面上讲都超符合事实的!我可以从里面看到许多跟我的,朋友的和对手的竞技生涯的影子。比如说在我二十三岁那一年我换了教练啦,我因为要参加GPF而去了中国和俄罗斯啦,还有你们都知道的最重要的那个(Victor的)花冠啦。那个花冠是在温哥华奥林匹克时我的朋友まちこ桑给我的啦。当时我每次滑完她都给我一个花冠,现在全世界都知道了,甚至带进了《冰上的尤里》故事里。

CR:你觉得观众看完《冰上的尤里》和花滑应该记住什么?

JW:我觉得要看完《冰上的尤里》和花滑应该记住的是,尽管《冰上的尤里》和花滑都表现地很漂亮,有点马戏团和电视剧的感觉,但还是要记住花滑绝对是个运动。无论是在奥林匹克中还是《冰上的尤里》中的花滑运动员,他们都有着很多奉献,动力和才华。他们为了表演奉献了这么多,乃至于我希望大家无论是小到很小年纪的花滑选手,大到像我一样退役的花滑选手,都能够支持一下。

CR:什么音乐能够激励你?

JW:从说唱到古典基本上无论所有类型的音乐都能激励我。但如果一定要说一个的话,我觉得是像阿黛尔或者克里斯蒂娜·阿奎莱拉的灵魂乐的歌(hardcore soul ballad)之类的吧,以及我喜欢的大提琴小提琴钢琴的音乐。我每次听到这三个乐器的歌我都超想哭的。

CR:你会从《冰上的尤里》里选一支歌滑一下吗?

JW:虽然我很喜欢《冰上的尤里》里勇利啦尤里奥啦维克多啦的表演用歌,但我比较喜欢做原创。那些歌都是我很喜欢的大家都觉得应该滑一下的,但我不觉得我能滑得比勇利好啦。所以我不会用《冰》里面的歌滑的。但是如果很多人真的想看的话,可能我有一天会滑个Eros或者Agape吧!

CR:你最喜欢《冰上的尤里》里哪个角色?你觉得哪个角色能够代表你?

JW:嘛,每个人我都挺喜欢的。就跟大部分人一样,我挺喜欢听维克多每次说вкусно和amazing的,或者单纯喜欢他的卷毛狗。但勇利绝对是我最喜欢的角色。他引起了我最多共鸣。他挣扎,他努力,他挣扎,再成长并创造了许多魔法给全世界的观众。所以我觉得,因为勇利最像我,所以我最喜欢勇利。还有他超可爱的!不过我吃不了他那么多。

CR:你最喜欢《冰上的尤里》里哪个场景?

JW:“我们作为旁观者意识到在勇利喜欢上维克多之前,维克多就已经喜欢上里勇利”那幕绝对是我最喜欢的场景了。我是指“派对后他们喝高了维克多爱勇利爱那么深~”的那幕。每个人都想看像这样的言情小说嘛。

在结尾部分,我是不知道能不能一边当竞技运动员一边当要跟自己学生同场竞技的教练啦。但这个剧本来就挺浪的,所以我跟你们一样挺期待后续故事的发展。

总之我喜欢这个剧的每一部分。像当勇利过了这么久才回家一趟时,他以前的教练在那里等他还拥抱他。我的意思是,花滑就像家一样,花滑对我来说是我的初中高中大学还有其他的所有的东西。因此这个剧对我来说真的很特殊。

JW:就是这样啦!谢谢大家!谢谢!(日语)



原文:

-自己抄写下来的,可能和原视频有所出入。

JW: Johnny Weir

CR: Crunchyroll

JW: Hi guys! I am Johnny Weir. I am in Bryant Park which is right now the scene of a beautiful ice arena in the middle of Manhattan and I am super excited to talk about Yuri on Ice.

CR: What drew you to figure skating?

JW: Alright. So I got to figure skating because I watched on TV. I am from a small town in rural Pennsylvania where we didn’t have an ice rink. So for the very first time, I ever skated when I was 12, kind of caught up in the whole Nancy Kerrigan - Tonya Harding saga and I had a pair of used ice skates in my house and I went to a frozen corn field and skated for the first time. So it was pretty wild...and from there i think I made a good choice and four years later I was a junior world champion. So.. ah! (laughs)

CR: What do you love about Yuri On ice?

JW: What I love about Yuri on Ice is it’s almost like watching family movies. There are so many things in the program that remind me of my career, or my friends, or the people I’ve spent my life around. So it is really special as a skater to see our little world. I appreciated it through Yuri on Ice.

CR: Does Yuri on Ice align with your experience figure skating?

JW: Yuri on Ice definitely rings true in a lot of ways. I see parallels between myself and my career and those of my friends and competitors. At 23 I changed my coach, I went to the cup of China, the cup of Russia for competition. And you know that there are so many things plus the most importantly the rose crown that was started by my friend Machiko San (name) at the Vancouver Olympics where she got me a crown every time I skated, now it’s spread out all over the world and even to Yuri on Ice.

CR: What should people remember from Yuri on Ice and figure skating?

JW: I think the things to remember about Yuri on Ice and figure skating, in general, is despite being beautiful, despite it being somewhat of a circus and a TV drama, it is a really hardcore sport. People have so much dedication, there is so much drive, there is so much talent, whether is shown on Yuri on Ice in real life at the Olympic Games. There is so much that goes into that one performance that I hope everyone can support the skaters. You know, from little guys up until they are old and retiring like me some day. (laugh)

CR: What music inspires your skating?

JW: I definitely am inspired by all sorts of music, all genres that can be rap or classical. But what I really go for, what really is my heart song those really hardcore soul ballads, like an Adele or Christina Aguilera and in addition to that I love violin, piano and cello. Any of those three instruments and I will cry.

CR: Would you ever skate to a song from Yuri on Ice?

JW: I love the music that Yuri on Ice is chosen for Yuri’s performances and Yurio’s performances, and Victor’s performances. But I’m an original, so I am not so much a copy cat. There are pieces that I love that I’ll skate through those people have skated to. But in general, I don’t think I can do it better than Yuuri. So I am not going to take music from the show. However, if there is enough demand, perhaps I shall try some Eros or some Agape one day.

CR: Which character is your favourite and which best represents you?

JW: Well, I think like everybody else I’m really in love with Victor Nikiforov whenever he says вкусно and amazing, or we all just melt into little puddles. But I definitely think Yuri in my favourite character, he is one that resonates the most with me. He struggles, he works hard, he struggles and then he rises up and creates magic for the rest of the world. So I think, definitely, I feel the most like Yuri so therefore I am most into Yuri, and he is super cute. I just don’t eat as much as he does.

CR: What was your favourite scene from Yuri on Ice?

JW: My favourite scene was definitely when we realized as the viewers that Victor loved Yuuri before Yuuri loved Victor. You see, when they were drunk at the after-party that he was so in love with him and so into it. Everyone wants a love story, romantic love story like that.

At the ending, I don’t know if you are impossible for a skater to coach at the same time, one of their competitors are going to compete against. But it’s a wild scenario and I am looking forward to see how it plays out like the rest of you.

And uh, yeah I mean, I love everything even when Yuuri comes home, after being away for so long and his old coach is there and they hug and embrace. I mean, figure skating is a family. Figure skating was my middle school, high school, college, everything. And for that to be shown in the show in that way was really special.

JW: That is! Alright everyone ありがとうございますだ!


[1] Nancy Kerrigan和Tonya Harding的故事:

相关新闻:《冬奥故事会:克里根哈丁恩怨20年 难忘冰上公主》

http://sports.sohu.com/20140111/n393341185.shtml

最后编辑于
©著作权归作者所有,转载或内容合作请联系作者
  • 序言:七十年代末,一起剥皮案震惊了整个滨河市,随后出现的几起案子,更是在滨河造成了极大的恐慌,老刑警刘岩,带你破解...
    沈念sama阅读 159,569评论 4 363
  • 序言:滨河连续发生了三起死亡事件,死亡现场离奇诡异,居然都是意外死亡,警方通过查阅死者的电脑和手机,发现死者居然都...
    沈念sama阅读 67,499评论 1 294
  • 文/潘晓璐 我一进店门,熙熙楼的掌柜王于贵愁眉苦脸地迎上来,“玉大人,你说我怎么就摊上这事。” “怎么了?”我有些...
    开封第一讲书人阅读 109,271评论 0 244
  • 文/不坏的土叔 我叫张陵,是天一观的道长。 经常有香客问我,道长,这世上最难降的妖魔是什么? 我笑而不...
    开封第一讲书人阅读 44,087评论 0 209
  • 正文 为了忘掉前任,我火速办了婚礼,结果婚礼上,老公的妹妹穿的比我还像新娘。我一直安慰自己,他们只是感情好,可当我...
    茶点故事阅读 52,474评论 3 287
  • 文/花漫 我一把揭开白布。 她就那样静静地躺着,像睡着了一般。 火红的嫁衣衬着肌肤如雪。 梳的纹丝不乱的头发上,一...
    开封第一讲书人阅读 40,670评论 1 222
  • 那天,我揣着相机与录音,去河边找鬼。 笑死,一个胖子当着我的面吹牛,可吹牛的内容都是我干的。 我是一名探鬼主播,决...
    沈念sama阅读 31,911评论 2 313
  • 文/苍兰香墨 我猛地睁开眼,长吁一口气:“原来是场噩梦啊……” “哼!你这毒妇竟也来了?” 一声冷哼从身侧响起,我...
    开封第一讲书人阅读 30,636评论 0 202
  • 序言:老挝万荣一对情侣失踪,失踪者是张志新(化名)和其女友刘颖,没想到半个月后,有当地人在树林里发现了一具尸体,经...
    沈念sama阅读 34,397评论 1 246
  • 正文 独居荒郊野岭守林人离奇死亡,尸身上长有42处带血的脓包…… 初始之章·张勋 以下内容为张勋视角 年9月15日...
    茶点故事阅读 30,607评论 2 246
  • 正文 我和宋清朗相恋三年,在试婚纱的时候发现自己被绿了。 大学时的朋友给我发了我未婚夫和他白月光在一起吃饭的照片。...
    茶点故事阅读 32,093评论 1 261
  • 序言:一个原本活蹦乱跳的男人离奇死亡,死状恐怖,灵堂内的尸体忽然破棺而出,到底是诈尸还是另有隐情,我是刑警宁泽,带...
    沈念sama阅读 28,418评论 2 254
  • 正文 年R本政府宣布,位于F岛的核电站,受9级特大地震影响,放射性物质发生泄漏。R本人自食恶果不足惜,却给世界环境...
    茶点故事阅读 33,074评论 3 237
  • 文/蒙蒙 一、第九天 我趴在偏房一处隐蔽的房顶上张望。 院中可真热闹,春花似锦、人声如沸。这庄子的主人今日做“春日...
    开封第一讲书人阅读 26,092评论 0 8
  • 文/苍兰香墨 我抬头看了看天上的太阳。三九已至,却和暖如春,着一层夹袄步出监牢的瞬间,已是汗流浃背。 一阵脚步声响...
    开封第一讲书人阅读 26,865评论 0 196
  • 我被黑心中介骗来泰国打工, 没想到刚下飞机就差点儿被人妖公主榨干…… 1. 我叫王不留,地道东北人。 一个月前我还...
    沈念sama阅读 35,726评论 2 276
  • 正文 我出身青楼,却偏偏与公主长得像,于是被迫代替她去往敌国和亲。 传闻我的和亲对象是个残疾皇子,可洞房花烛夜当晚...
    茶点故事阅读 35,627评论 2 270

推荐阅读更多精彩内容