Memories of Taiwan

As a developed but still not that expensive area, Taiwan is charming. There you can live either a comfortable, luxurious lifestyle in a nice apartment with modern conveniences, or a cheap, down-to-earth countryside lifestyle without any low living quality but spending only a little money. I lived in Taipei for some time when I was young. It’s an impressive experience. It worths the name of one of the best places to live in Asia, as many foreigners said.

Food in Taiwan are diverse, delicious and cheap. You can have a traditional Taiwanese breakfast with fried bread sticks & a cup of soy milk, a proper Japanese meal with side dishes & a bowl of ramen for lunch, and Thai chicken coconut curry rice for dinner. Being a vegetarian in Taiwan is easy. Apart from Buddhist restaurants, you have options of Mexico, Italian and Indian food decently priced.

In another term of night time events, Taiwan is amazing too. There are so many kinds of markets come out when the night falls. It’s a smorgasbord of delicacies. Braised food is one of my favorites.   

It’s friendly and safe. The locals are generally helpful and warm hearted. People are just nice there. Pickpocketing is rare. You rarely have to bargain for discounts either. Very little in terms of scams and cheating even involving foreigners was heard. 

Taiwan has plenty of beautiful mountains, waterfalls and rivers. All road signs are very easy to navigate. Tourist places are never too crowded. Taroko & Alishan are famous for us. Besides, Kenting is well known for its clean and sunny beaches. The countryside is stunning for its tea fields, mountains, views and the coast, especially the east coast. There’s a reason the Portugueses called it “The Beautiful Island”.

In the end, go for Taiwan if you get a chance.


作为一个发达但还不算太贵的地区,台湾是迷人的。在那里,你可以过上舒适奢华的生活,在舒适的公寓里享受现代生活的便利,也可以只花费很少的钱,享受便宜的、接地气的乡村生活。我在台北生活过一段时间,这体验很值得回味。像很多老外说的,台湾是亚洲最适宜居住的地方之一。

台湾吃的很多,美味又便宜。你可以选择传统的台湾早餐,炸面包棒配上一杯豆浆,中午可以来一份正宗日本料理加配菜,再来一小碗拉面,晚餐则吃泰国咖喱椰鸡。台湾有很多素食主义者,在台湾吃素很容易。除了佛教餐厅外,你也可以选择墨西哥、意大利或者印度美食。

台湾的夜间活动也令人惊叹,最出名的当属夜市。当夜幕降临时,形形色色的夜市开始冒出来。这是一个美味佳肴的大杂烩。卤味是我的最爱之一。

台湾治安很好,当地人很乐于助人,热情好客。扒窃很少见,买东西也很少需要讨价还价。欺诈和欺骗很少听说,甚至卖东西给老外都很少听说缺斤短两。

台湾的山、瀑布、河流都很漂亮,所有的路标都很清晰,景点不会太拥挤。太鲁阁和阿里山对于我们来说早有耳闻,垦丁以它的干净明亮的海滩出名。令人惊叹的还有稍偏一点的茶园、各款的山、各类风景和它的海岸线,尤其是台湾东海岸,很漂亮。葡萄牙人称台湾为“美丽的岛屿”是有原因的。

最后,go for Taiwan and have a see see ~

©著作权归作者所有,转载或内容合作请联系作者
  • 序言:七十年代末,一起剥皮案震惊了整个滨河市,随后出现的几起案子,更是在滨河造成了极大的恐慌,老刑警刘岩,带你破解...
    沈念sama阅读 160,108评论 4 364
  • 序言:滨河连续发生了三起死亡事件,死亡现场离奇诡异,居然都是意外死亡,警方通过查阅死者的电脑和手机,发现死者居然都...
    沈念sama阅读 67,699评论 1 296
  • 文/潘晓璐 我一进店门,熙熙楼的掌柜王于贵愁眉苦脸地迎上来,“玉大人,你说我怎么就摊上这事。” “怎么了?”我有些...
    开封第一讲书人阅读 109,812评论 0 244
  • 文/不坏的土叔 我叫张陵,是天一观的道长。 经常有香客问我,道长,这世上最难降的妖魔是什么? 我笑而不...
    开封第一讲书人阅读 44,236评论 0 213
  • 正文 为了忘掉前任,我火速办了婚礼,结果婚礼上,老公的妹妹穿的比我还像新娘。我一直安慰自己,他们只是感情好,可当我...
    茶点故事阅读 52,583评论 3 288
  • 文/花漫 我一把揭开白布。 她就那样静静地躺着,像睡着了一般。 火红的嫁衣衬着肌肤如雪。 梳的纹丝不乱的头发上,一...
    开封第一讲书人阅读 40,739评论 1 222
  • 那天,我揣着相机与录音,去河边找鬼。 笑死,一个胖子当着我的面吹牛,可吹牛的内容都是我干的。 我是一名探鬼主播,决...
    沈念sama阅读 31,957评论 2 315
  • 文/苍兰香墨 我猛地睁开眼,长吁一口气:“原来是场噩梦啊……” “哼!你这毒妇竟也来了?” 一声冷哼从身侧响起,我...
    开封第一讲书人阅读 30,704评论 0 204
  • 序言:老挝万荣一对情侣失踪,失踪者是张志新(化名)和其女友刘颖,没想到半个月后,有当地人在树林里发现了一具尸体,经...
    沈念sama阅读 34,447评论 1 246
  • 正文 独居荒郊野岭守林人离奇死亡,尸身上长有42处带血的脓包…… 初始之章·张勋 以下内容为张勋视角 年9月15日...
    茶点故事阅读 30,643评论 2 249
  • 正文 我和宋清朗相恋三年,在试婚纱的时候发现自己被绿了。 大学时的朋友给我发了我未婚夫和他白月光在一起吃饭的照片。...
    茶点故事阅读 32,133评论 1 261
  • 序言:一个原本活蹦乱跳的男人离奇死亡,死状恐怖,灵堂内的尸体忽然破棺而出,到底是诈尸还是另有隐情,我是刑警宁泽,带...
    沈念sama阅读 28,486评论 3 256
  • 正文 年R本政府宣布,位于F岛的核电站,受9级特大地震影响,放射性物质发生泄漏。R本人自食恶果不足惜,却给世界环境...
    茶点故事阅读 33,151评论 3 238
  • 文/蒙蒙 一、第九天 我趴在偏房一处隐蔽的房顶上张望。 院中可真热闹,春花似锦、人声如沸。这庄子的主人今日做“春日...
    开封第一讲书人阅读 26,108评论 0 8
  • 文/苍兰香墨 我抬头看了看天上的太阳。三九已至,却和暖如春,着一层夹袄步出监牢的瞬间,已是汗流浃背。 一阵脚步声响...
    开封第一讲书人阅读 26,889评论 0 197
  • 我被黑心中介骗来泰国打工, 没想到刚下飞机就差点儿被人妖公主榨干…… 1. 我叫王不留,地道东北人。 一个月前我还...
    沈念sama阅读 35,782评论 2 277
  • 正文 我出身青楼,却偏偏与公主长得像,于是被迫代替她去往敌国和亲。 传闻我的和亲对象是个残疾皇子,可洞房花烛夜当晚...
    茶点故事阅读 35,681评论 2 272

推荐阅读更多精彩内容