英国之行,感受诗情画意的古老王国

图片发自简书App


莎士比亚说过:这是最好的时代,也是最坏的时代。

说来也很有趣,一下飞机过海关,我发现自己的交流邀请函证明错带成别人的了!尴尬的和海关解释了一通,也意外发现自己的英语水平还可以应付一般对话。一路辗转波折终于来到了英国,不到九点的路上却已是寂寥无人,留下零星闪烁的灯光。好不容易在接近十二点的时候车子终于到达了目的—剑桥镇。随着寄宿家庭Martine和Anntie热切的一句“Hello”!开启了我英国为期两周的游学之旅。 

    英国最初给我的印象是天很蓝,是那种可以做手机壁纸的蓝。早晨的剑桥有着丝丝寒意,于是公交车上的人们也裹着厚厚的围巾,戴着耳机,不吭一声。但是没有人睡着—因为英国的公交车是不报站牌的,到站请自行看窗外来辨别,按一下提示铃,对司机说“thank you”,结束CITI1的公交之行,来到Train station下车。

图片发自简书App


我和杨惠媛学姐还有其他几名同学被分在同一个班上课。第一天的课程是讨论天气话题。老师wie的才能不一般,他是留学过清华、中文过汉语水平最高级的大神,所以我们可以与他顺畅的交流,同时他也鼓励我们与来自法国、日本、土耳其的学生讨论学习。我们课后也与外国同学交流各国的风俗人情,甚至一些政治问题,也明白一些问题在外国人看来是这样的,仿佛天地之外有另一种视野。不得不说的确大开眼界,提升到新境界了。值得一提的是,我们在课堂上强行推销了一波中国文化-----中国的支付宝实现不用现金直接付款,淘宝网让你早上下单晚上收货,快速的高铁让你早上在北晚上在南。看着外国朋友惊叹的目光,内心深深为自己的祖国而骄傲自豪。


图片发自简书App


下午的时光经常是参观各大胜地。令我印象最深刻的是参观国王学院。我们参观的那天下午天气非常好,穿过散发着金辉的草地来到了国王学院的礼拜堂King's College Chapel。教堂里的一切都散发着庄严的气息,也让我感受到了百年来独具英国贵族气质的英伦风范和严谨的学术气息。Cambridge river也穿过这里。泛舟河上,感受百年前徐志摩先生“轻轻地我走了,正如我轻轻地来”的吟唱,心也随着康河的柔波向远处荡漾。英国人那种不紧不慢、追求生活的细致在这环境中展现的恰如其分。

图片发自简书App


第二个礼拜我们上了前外交官的课,了解到世界前沿的高端科级以及他对今后科技发展路线的估测。收获颇多。周三我们去伦敦参观了大英博物馆,白金汉宫,伦敦眼等著名景点。我看到了戴着高帽子的皇家军队,他们身穿红色制服,骑着马在门口守卫,十分的气派。虽然没有登上伦敦眼一饱眼福,但在伦敦眼下拍了照片,仿佛是电影中的戴着礼帽穿着风衣的女郎,有着绅士情怀了。活的细致在这环境中展现的刚刚好。

图片发自简书App


莎士比亚故地也是难忘的回忆。在莎士比亚的庄园流连,听着那段经典名言,To be,or not to be - that is the question莎士比亚在英国的地位相当于我国的鲁迅,在世界文坛上有着举足轻重的地位。探访莎士比亚故居,了解他的生平事迹,让我对文学有了多一份感悟与思考。

图片发自简书App


为期两天的英国交流很快就结束了。在这个最好的时代里,我有幸通过学校的平台来到了异国,了解了风土人情,感受到他们的学术风格,生活态度。这是最好的时代。出门方得世界---走出去,多看看,世界近在眼前。

至于最坏的时代---英国人做饭实在不符合中国人慢工出细活的饮食传统,还是中国好呀。


图片发自简书App


A British trip to a poetic ancient kingdom

Shakespeare said, that this is the best time and the worst.

It was also interesting to say that the plane passed through the customs, and I found my communication invitation proved wrong. The embarrassment explained the customs with the customs, and was surprised to find that his English level could also deal with the general dialogue. All the way, there was a twists and turns on the road to England, but on the road of nine, there was no one, leaving a flickering light. It was not easy for the car to reach the goal of the town of Jian Qiao at the time of approaching twelve. With the homestay family Martine and Anntie hot "Hello"! I started a two week travel tour in England.

The first impression that Britain gave me was that it was blue, the kind of blue that could be used as a cellphone wallpaper. The morning of Cambridge has a bit cold, so people on the bus is wrapped in a thick scarf, wearing a headset, without a sound. But no one fell asleep -- because the British bus doesn't report the stop sign. When you arrive at the station, you can see the windows yourself, identify the foreign guests, click the prompt bell, tell the driver "thank you", end the CITI1 bus trip, and get off at Train station.

I was divided into the same class with Yang Huiyuan and some other students. The first day of the course is to discuss the topic of weather. Teacher wie's talent is not ordinary. He has been studying in Tsinghua and Chinese language. He can communicate with him smoothly. He also encourages us to discuss with other students from France, Japan and Turkey. We should also communicate with foreign students the custom and human feelings and even some political problems, and also understand some problems to foreigners is that, as if the world outside is another kind of vision. It is true that it is true that it really opens the horizon to a new realm. It is worth mentioning that we are in the classroom is forced to sell a China China culture ---- Alipay achieved without cash payment, taobao.com let you single evening morning delivery, high iron quickly let you in the morning in the evening, North south. Looking at the astonishing eyes of foreign friends, the heart is deeply proud of his own country.

The afternoon is often a visit to the great places of victory. What impressed me most was to visit King's college. The day we visited was very good, and we went through the meadows of Jinhui to the chapel of King's College King's College Chapel. Everything in the church has a solemn atmosphere, and I feel the British style and the rigorous academic atmosphere of the British aristocracy for a hundred years. Cambridge river goes through here, too. Boating on the river, feeling a hundred years ago, Mr. Xu Zhimo "gently I go, as I gently singing," the heart is also with the health of the river to the distant rippling waves. The British people, the pursuit of life that neither fast nor slow show in this environment in detail to a proper extent

Second weeks ago, we went to the former diplomat's class to understand the top level of the world's top level and his estimation of the future technology development route. A lot of harvest. On Wednesday, we went to London to visit famous scenic spots such as British Museum, Buckingham Palace, The London Eye and so on. I saw the Royal Army in a high hat, wearing a red uniform and riding the horse at the door. Although there is no boarded The London Eye yibaoyanfu, but in London now took a picture, like in the movie the girl wearing a hat wearing a windbreaker, a gentleman feelings. The meticulous life in this environment is just good.

Shakespeare's hometown is also an unforgettable memory. Wander in the Shakespeare manor, listening to that famous classic, To be, or not to be - that is the question Shakespeare's position in the UK equivalent to China's Lu Xun, has a pivotal position in the world literature. To visit Shakespeare's former residence and understand his life, let me have more understanding and thinking about literature.

为The two days of British Communication soon ended. In this best era, I have the honor to go to a foreign country through the school platform, understand the local customs and feelings, and feel their academic style and attitude towards life. This is the best time. Go out and get the world - go out, look more, the world is near.

As for the worst of times, the British cooking was not consistent with Chinese slow the traditional diet, China is the best.

最后编辑于
©著作权归作者所有,转载或内容合作请联系作者
  • 序言:七十年代末,一起剥皮案震惊了整个滨河市,随后出现的几起案子,更是在滨河造成了极大的恐慌,老刑警刘岩,带你破解...
    沈念sama阅读 162,825评论 4 377
  • 序言:滨河连续发生了三起死亡事件,死亡现场离奇诡异,居然都是意外死亡,警方通过查阅死者的电脑和手机,发现死者居然都...
    沈念sama阅读 68,887评论 2 308
  • 文/潘晓璐 我一进店门,熙熙楼的掌柜王于贵愁眉苦脸地迎上来,“玉大人,你说我怎么就摊上这事。” “怎么了?”我有些...
    开封第一讲书人阅读 112,425评论 0 255
  • 文/不坏的土叔 我叫张陵,是天一观的道长。 经常有香客问我,道长,这世上最难降的妖魔是什么? 我笑而不...
    开封第一讲书人阅读 44,801评论 0 224
  • 正文 为了忘掉前任,我火速办了婚礼,结果婚礼上,老公的妹妹穿的比我还像新娘。我一直安慰自己,他们只是感情好,可当我...
    茶点故事阅读 53,252评论 3 299
  • 文/花漫 我一把揭开白布。 她就那样静静地躺着,像睡着了一般。 火红的嫁衣衬着肌肤如雪。 梳的纹丝不乱的头发上,一...
    开封第一讲书人阅读 41,089评论 1 226
  • 那天,我揣着相机与录音,去河边找鬼。 笑死,一个胖子当着我的面吹牛,可吹牛的内容都是我干的。 我是一名探鬼主播,决...
    沈念sama阅读 32,216评论 2 322
  • 文/苍兰香墨 我猛地睁开眼,长吁一口气:“原来是场噩梦啊……” “哼!你这毒妇竟也来了?” 一声冷哼从身侧响起,我...
    开封第一讲书人阅读 31,005评论 0 215
  • 序言:老挝万荣一对情侣失踪,失踪者是张志新(化名)和其女友刘颖,没想到半个月后,有当地人在树林里发现了一具尸体,经...
    沈念sama阅读 34,747评论 1 250
  • 正文 独居荒郊野岭守林人离奇死亡,尸身上长有42处带血的脓包…… 初始之章·张勋 以下内容为张勋视角 年9月15日...
    茶点故事阅读 30,883评论 2 255
  • 正文 我和宋清朗相恋三年,在试婚纱的时候发现自己被绿了。 大学时的朋友给我发了我未婚夫和他白月光在一起吃饭的照片。...
    茶点故事阅读 32,354评论 1 265
  • 序言:一个原本活蹦乱跳的男人离奇死亡,死状恐怖,灵堂内的尸体忽然破棺而出,到底是诈尸还是另有隐情,我是刑警宁泽,带...
    沈念sama阅读 28,694评论 3 265
  • 正文 年R本政府宣布,位于F岛的核电站,受9级特大地震影响,放射性物质发生泄漏。R本人自食恶果不足惜,却给世界环境...
    茶点故事阅读 33,406评论 3 246
  • 文/蒙蒙 一、第九天 我趴在偏房一处隐蔽的房顶上张望。 院中可真热闹,春花似锦、人声如沸。这庄子的主人今日做“春日...
    开封第一讲书人阅读 26,222评论 0 9
  • 文/苍兰香墨 我抬头看了看天上的太阳。三九已至,却和暖如春,着一层夹袄步出监牢的瞬间,已是汗流浃背。 一阵脚步声响...
    开封第一讲书人阅读 26,996评论 0 201
  • 我被黑心中介骗来泰国打工, 没想到刚下飞机就差点儿被人妖公主榨干…… 1. 我叫王不留,地道东北人。 一个月前我还...
    沈念sama阅读 36,242评论 2 287
  • 正文 我出身青楼,却偏偏与公主长得像,于是被迫代替她去往敌国和亲。 传闻我的和亲对象是个残疾皇子,可洞房花烛夜当晚...
    茶点故事阅读 36,017评论 2 281

推荐阅读更多精彩内容

  • rljs by sennchi Timeline of History Part One The Cognitiv...
    sennchi阅读 7,129评论 0 10
  • **2014真题Directions:Read the following text. Choose the be...
    又是夜半惊坐起阅读 8,630评论 0 23
  • js和HTML之间交互是通过事件实现的。事件会有事件流。事件描述的是从页面接受事件的顺序。IE和网景提出了差不多相...
    言大大freedom阅读 610评论 0 0
  • 你说 要带我去云南 我说 好 我知道只是我们美好的愿望 可我愿意陪你一起做梦 很多很多话想说 就算你白发苍苍 也...
    天意Karen阅读 154评论 0 1
  • 今天一天走了四家亲戚,3个小时在路上,感受最深的一件事情是老婆姊妹四个欢聚一堂,聊天内容最多的是孩子、家庭...
    董银超阅读 144评论 0 1