赢得人生的5大法则

写在前面:这篇文章不是我自己写的,只是看了一篇英文文章,然后将它翻译过来,其中删减了一小点部分以及小部分语句做了小小的改动。在文章的最后我会附上英文原文的,有兴趣的小伙伴们可以看一看。

好啦,废话不多说了,下面就是我的翻译文本,欢迎吐槽的。。。。


赢得人生的5大法则

1.憧憬你的生活

先问问你自己想要成为什么样子的人

(1)你想要成为具有什么样品质的人

(2)你的梦想是什么

(3)你的目标是什么

(4)你想要得到什么

当你在走到生命尽头的时候回头看,你会说,哇,我已经活过我想要的生活,我找到属于我生命的意义。这些就是我觉得有意义的事情,这些就是令我感到快乐的事情,这些就是令我感到自豪的事情,我很高兴能够成为这样的人。

这只是一个愿景,坐下来静静思考,你想从生活中得到什么,你想要为生活贡献什么,你想在生活中经历些什么。

有可能很多人会说,我不知道我到底想要什么,或者我想成为什么样的人。你也不可能一下子就突然顿悟,如梦初醒,对于大多数的我们需要努力,勤奋。

坐下来,拿一张纸和一支笔,问你自己下面这些问题:

(1)你的愿景是什么

(2)你想从生活中得到什么

(3)你想对这个世界贡献出什么

(4)你想要建立一个怎样的人际关系

这个需要思考,如果你不知道,好吧。去更多的经历一下这个世界吧,去不同的地方,不同的社区,去问不同的人他们是如何从生活中发现他们所想要的。开始这段旅程,愿你成为你生活中愿景的探索者。

这一切都是关于你想要成为一个什么样的人,生活在每一天,成为那样的人。

2.相信你有解决问题的能力

有些人就是无法相信自己。相信你自己和你有解决问题的能力—这是一个使命。它可以使你进入任何未知,不确定的领域。我不知道这里会发生什么事情,但是我会弄清楚的。

我们所有人都应该有的人生信念:通过足够多的时间,精力,专注和资源,我们可以发展知识,技能,能力,掌握任何我们必须成功的领域。

明天会更好的,我会不断进步,即使前方是困难险阻。

当生活中的风暴无情地吹打着你,你必须说:你知道,着只是一个困难,一个挑战。这个挑战很有侵略性,但是我可以一我的方式去解决,这不会很容易的:我会遇到很多困难,挫折。别人可能会很无情,但是我会以我的方式去解决。我将会从中学到很多,我将会是自我得到提升,得到成长。

好好地解决这场战斗,因为你知道你的内心和思想可以战胜它的。你可以战胜它的,而且从一段时间内,你可以从其他人那里学到很多。当你解决问题了,你的自信心会极大的提升,你的能力,知识,技能自然也就得到提升了,你的天赋得到了挖掘,你掌控了你的生活。

3.无论什么,都应该享受,尽情去追逐你的梦想吧。

当你有了自己的愿景,梦想,知道自己想要的,你就应该享受生命这趟旅程,即使在这个过程中,你会过的很艰难,你需要处理不同的事情。不管你得到什么,你在处理任何事情,告诉你自己,我正在享受这个过程。

不论你喜欢何种生活方式,你以什么样的方式享受快乐,尽情地让这种情况发生吧。

4.耐心而执着

保持冷静。生活可能并不是你想象中的进展的那么快。给自己一点耐心,做好自己手头上的工作。很多人被他们自己所击败了,因为他们是如此的着急。

我觉得人类身上一个很不好的特质和行为是想要在短时间内就得到回报,却不想付出。

冷静的对待挑战,尊重挑战。保持耐心,如果我遵守原则,保持专注于对自己,对大家,对我的事业,对我的生活有益处的事情,我知道,再经过一段耐心的等待后,成功终将会到来。

要成为一个学习者,你必须要保持耐心,但关键的要素是你要保持耐心。

持续的行动和行为可以让你保持领先。如果我们有我们想要的东西,那么它必须是一种生活规则,因为我们不能只是开始某件事情,然后停止它,这会让你分心的。

5.懂得爱和尊重别人

我们都处在人生的这场游戏中,我们都在尽我们所能的做到最好,爱和尊重他人对我们的幸福和我们说关心的人的联系至关重要,这对我们的命运至关重要,我们尽量保持简单,享受生命中美好的部分。

对于我来说,爱别人是我的一个准则,我将所有围绕着我的神圣的充满能量的爱放大并将它给人们。这就是我。

我认为尊重别人是非常重要的。我们容忍他们有自己的生活。允许他们可以有自己的言论,有他们自己的想法,允许他们跟着自己的直觉走。让他们以自己的方式和这个世界和平相处。接受,理解,同情,怜悯,对他人保持热情。

5 Rules to Win the Game of Life

1. Have visionfor your life.

Have a vision for who you want tobecome.

What are the qualities of the kind of person you    want to be like?

What are your dreams?

What are your goals?

What are your desires?

Where do you want to go in life?

What will you find meaningful at the endof your life when you look back and you say,Wow, I’ve lived my life.

These were the things I found meaningful. These were the things I was happy

about. This was what I had pride in, having become this type of person.

That’svision. Sitting down and thinkingabout what you want from life, what you want to contribute to life, what youwant to experience in life.

A lot of people would say, “I just don’thave vision for myself.” Well, vision doesn’t land on you; it’s not like youwalk out of your house one day and the piano of purpose falls on your head andsuddenly everything is clear. Some people have that epiphany. Some people havethat awakening, but for most of us, it requires diligence and work.

Sit down with a piece of paper and a penand ask yourself these questions:

What’s my vision for life?

What do I want my life to be like?

What kind of work do I want to contribute to the

world?

What kind of relationships do I want to build?

That requires thought, brainstorming,and if you don’t know the answers, that’s OK. Experience the world some more.Go sample different parts of the world, your community or ask other people howthey discovered what they wanted in life. Start this journey; become a seekerof what your vision will be.

It’s all about the type of person youwant to become, and living each and every single day to become that person.

At some point in my life, I thought,I

want to become more present, because I wasn’t. I wasn’t able to get thatawareness around me of other people, that awareness of my thoughts, feelingsand emotions, to experience the full immensity and magic of the moment. I said,I

have the vision to become a present person.I had to discipline myself to tune in and say,What

am I paying attention to right now? What am I feeling? What am I sensing? Am I

in this moment? Am I here with this person or am I checked out and away?Itwas a discipline to live out my vision of that type of person.

2. Believe inyour ability to figure things out.

Some people just can’t believe inthemselves. That should be a mission, too—tobelieve in your total selfand your ability tofigure things out. It allows you to wade into any unknown territory, anyuncertainty, and say,I don’t know what the hell is going on here, but

I will figure it out.

That is a life belief we all must have:the ability to know that with enough time, energy, focus and resources, thatover a period of time, we can develop the knowledge, skill, competency,mastery of any areathat we must succeedin.

With enough time, dedication and effort,we can do it.

There will be a

better tomorrow. There will be something that I move and progress in my life

toward this, even if it’s a slog or a struggle.

When the worst of life’s storms hit you,say:You know what, this is terrible right now. This challenge is

awful, but I’ll figure my way out of it. It might not be easy; there will be

hardship, struggle and frustration. Other people will be jerks, but I’ll figure

my way out of it. I will learn through this. I will develop through this. I

will grow through this. I will move through this. There will be a better

tomorrow. There will be something that I move and progress in my life toward

this, even if it’s a slog or a struggle.Honor that struggle.

Be OK with that struggle, because youknow in your heart and mind, you will figure it out. You will figure it out andas you learn more from other people over a period of time,you’ll gain that confidence, and guess what?As you figure things out, you develop competency. You develop your knowledge,skills and abilities, your talent and mastery of life. And with competencycomes confidence. It will all come from believing in yourself and your abilityto figure it out, enough times that you got it.

3. Have fun, nomatter what, chasing your dreams.

When you have that vision, dream,desire, you’re going to have fun on this journey,even when it sucks, even when it’s difficult,even when you’re dealing with someone you don’t like. Whatever you got,whatever you’re dealing with, just say,I’m going to bring the fun. I’m

going to bring the joy into this situation proactively.I’m not

going to wait for something to happen for me to have fun.

Whatever way you enjoy life, whateverway that fun, joy, zest and enthusiasm sparks for you—make that happen.

I go into the tensest situations in mybusiness now sometimes, where major decisions are on my shoulders. But I decideI’m going to be the one tobring the joyto that situation. I’mgoing to bring light to that darkness, even though sometimes I feel overwhelmedby that darkness of doubt, delay or distraction in my life. I’m going to movethat aside and show up, because I have this rule, no matter what, that I willhave fun doing what I am doing, chasing my dreams.

And that’s allowed my life to have avery uncommon charge. It’s not luck; it’s discipline, of having fun andbringing that into every single situation.

4. Be patientbut persistent.

Be cool. Life might not be progressingas fast as you want it to be. Give yourself the patience and allowance to do agood job.It might take longer than you thinkit’sgoing to take. A lot of people beat themselves up because they’re in such ahurry.

I think some of the worst components andworst behaviors and vices of humankind come from being in way too big of ahurry and wanting that immediate payoff, being entitled to have it right nowwithoutallowing that long journey of struggle.

I’m cool with the struggle. I honor thestruggle. I know it’s going to be there. I’m patient. If I am disciplined andfocused on doing the things that are good for me, for others, for my business,for my life, for you, I know over a period of time with enough patience, thesuccess will come.

Do you know how long I did these videosbefore I ever made it a career? Do you know how many stages I spoke on and justsucked?I was allowing myself to learn.

To be a learner, you have to have patiencewith yourself, but the critical element is that you have to be persistent.You’re allowing time to take place as you’re putting these things in, you’reallowing the universe to align with your desires, dreams and focus. You arealso not stopping. You are persistent in your actions.

It’s that peaceful warrior that you areworking toward. You are fighting. You are struggling to move toward it, but atthe exact same time, you’re cool.

You’re accepting that everything is asit needs to be right now, but you are continually taking action.

That persistence of action and behavioris what gets you ahead. It has to be a rule of life if we’re going to have whatwe want, because we can’t just start something and stop it all the time; that’sjust distraction.

We have to be persistenttoward ourdreams and patient with ourselves.

5. Love andrespect others playing the same game.

We’re all in this game of life. We’reall doing the best that we can.Loving and respecting other peopleiscritical not only to our happiness and connection with the people we care for,it is critical to our destiny. It is critical to our legacy. It is critical toour legend. It is critical to our simple, everyday experience of the good partsof life.

To love other people is a rule for me. Itake all this divine energy of love around me and I try to amplify and give itto people. That’s how I see myself, as a big vessel of good amplification andgood vibesfor human beings.

I think it’s critical that we respectother people. We tolerate that they have their own life. It’s about allowingpeople to have their own voice, allowing people to have their own experience,allowing them to follow their intuition. Let them follow their own rules and beOK with it. Let them follow their own life and be OK with it. Accepting,understanding,empathetic, sympathetic, compassionate, kindto other people—that’s the zest of life.

It’s that great grand connection thatultimately makes us feel, as human beings, fulfilled: because we are loved.

So love others on your journey. Make ita practice. Make it a discipline. Make it an area of mastery, where otherpeople around you always feel like you’re so attentive to them that they feeladored and appreciated. They feel your affection and it’s real, authentic andgenuine, and they’re like,Wow, this person is something.

Have that intention for other people.Care about them so much that they love to be around you, that you attract themand that you feel fulfilled in giving that very thing that birthed you:love.

最后编辑于
©著作权归作者所有,转载或内容合作请联系作者
  • 序言:七十年代末,一起剥皮案震惊了整个滨河市,随后出现的几起案子,更是在滨河造成了极大的恐慌,老刑警刘岩,带你破解...
    沈念sama阅读 158,847评论 4 362
  • 序言:滨河连续发生了三起死亡事件,死亡现场离奇诡异,居然都是意外死亡,警方通过查阅死者的电脑和手机,发现死者居然都...
    沈念sama阅读 67,208评论 1 292
  • 文/潘晓璐 我一进店门,熙熙楼的掌柜王于贵愁眉苦脸地迎上来,“玉大人,你说我怎么就摊上这事。” “怎么了?”我有些...
    开封第一讲书人阅读 108,587评论 0 243
  • 文/不坏的土叔 我叫张陵,是天一观的道长。 经常有香客问我,道长,这世上最难降的妖魔是什么? 我笑而不...
    开封第一讲书人阅读 43,942评论 0 205
  • 正文 为了忘掉前任,我火速办了婚礼,结果婚礼上,老公的妹妹穿的比我还像新娘。我一直安慰自己,他们只是感情好,可当我...
    茶点故事阅读 52,332评论 3 287
  • 文/花漫 我一把揭开白布。 她就那样静静地躺着,像睡着了一般。 火红的嫁衣衬着肌肤如雪。 梳的纹丝不乱的头发上,一...
    开封第一讲书人阅读 40,587评论 1 218
  • 那天,我揣着相机与录音,去河边找鬼。 笑死,一个胖子当着我的面吹牛,可吹牛的内容都是我干的。 我是一名探鬼主播,决...
    沈念sama阅读 31,853评论 2 312
  • 文/苍兰香墨 我猛地睁开眼,长吁一口气:“原来是场噩梦啊……” “哼!你这毒妇竟也来了?” 一声冷哼从身侧响起,我...
    开封第一讲书人阅读 30,568评论 0 198
  • 序言:老挝万荣一对情侣失踪,失踪者是张志新(化名)和其女友刘颖,没想到半个月后,有当地人在树林里发现了一具尸体,经...
    沈念sama阅读 34,273评论 1 242
  • 正文 独居荒郊野岭守林人离奇死亡,尸身上长有42处带血的脓包…… 初始之章·张勋 以下内容为张勋视角 年9月15日...
    茶点故事阅读 30,542评论 2 246
  • 正文 我和宋清朗相恋三年,在试婚纱的时候发现自己被绿了。 大学时的朋友给我发了我未婚夫和他白月光在一起吃饭的照片。...
    茶点故事阅读 32,033评论 1 260
  • 序言:一个原本活蹦乱跳的男人离奇死亡,死状恐怖,灵堂内的尸体忽然破棺而出,到底是诈尸还是另有隐情,我是刑警宁泽,带...
    沈念sama阅读 28,373评论 2 253
  • 正文 年R本政府宣布,位于F岛的核电站,受9级特大地震影响,放射性物质发生泄漏。R本人自食恶果不足惜,却给世界环境...
    茶点故事阅读 33,031评论 3 236
  • 文/蒙蒙 一、第九天 我趴在偏房一处隐蔽的房顶上张望。 院中可真热闹,春花似锦、人声如沸。这庄子的主人今日做“春日...
    开封第一讲书人阅读 26,073评论 0 8
  • 文/苍兰香墨 我抬头看了看天上的太阳。三九已至,却和暖如春,着一层夹袄步出监牢的瞬间,已是汗流浃背。 一阵脚步声响...
    开封第一讲书人阅读 26,830评论 0 195
  • 我被黑心中介骗来泰国打工, 没想到刚下飞机就差点儿被人妖公主榨干…… 1. 我叫王不留,地道东北人。 一个月前我还...
    沈念sama阅读 35,628评论 2 274
  • 正文 我出身青楼,却偏偏与公主长得像,于是被迫代替她去往敌国和亲。 传闻我的和亲对象是个残疾皇子,可洞房花烛夜当晚...
    茶点故事阅读 35,537评论 2 269

推荐阅读更多精彩内容