人格魅力,可助你成功?

From: the 7 habits Of highly effective people

Author: Steven R covey

Translator: 一切都还不晚

译文仅供个人学习,不用于任何形式商业目的,转载请注明原作者、文章来源、翻译作者,版权归原文作者所有。

图片发自简书App
At the same time, in addition to my research on perception, I was also deeply immersed in an indepth study of the success literature published in the United States since 1776. I was reading or scanning literally hundreds of books, articles, and essays in fields such as self-improvement, popular psychology, and self-help.

如此同时,除了对观念的研究之外,我同时也深深的沉迷于研究自1776年以来在美国发表的有关成功学的著作。我曾读过成百上千的有关自我提升、流行心理学以及自我帮助方面的书籍、文章以及论文。

At my fingertips was the sum and substance of what a free and democratic people considered to be the keys to successful living.

曾经在我的指尖下,我看到了对于一个自由民主的人来说,什么才被认为是取得成功生活的关键。

As my study took me back through 200 years of writing about success, I noticed a startling pattern emerging in the content of the literature. Because of our own pain, and because of similar pain I had seen in the lives and relationships of many people I had worked with through the years, I began to feel more and more that much of the success literature of the past 50 years was superficial.

由于我的研究,使用回想起200多年前写下的那些有关成功学的东西,我注意到了一个令人吃惊的隐藏于这些著作里的范式。正是由于我们自己的痛苦,以及相同的出现在与我共事过的人生活里、人际关系上的痛苦,我越来越感到那些写于50多年前的,有关成功学的著作绝大多数都是肤浅的。

It was filled with social image consciousness, techniques and quick fixes—with social Band-Aids and aspirin that addressed acute problems and sometimes even appeared to solve them temporarily, but left the underlying chronic problems untouched to fester and resurface time and again.

这些充满了社会意识想象、技术手段和快速修复的方法,就像创可贴和阿司匹林,他们解决了急性问题,甚至有时好像是暂时解决了问题,但却留下了潜在的慢性问题,没有腐败溃烂,但随着时间的推移问题会再次浮出水面。

In stark contrast, almost all the literature in the first 150 years or so focused on what could be called the Character Ethic as the foundation of success things like integrity, humility, fidelity, temperance, courage, justice, patience, industry, simplicity, modesty, and the Golden Rule.

与之形成鲜明对比的是,几乎所有的这些在前150年发表的文学作品在某种意义上都聚焦于一种叫做性格伦理的东西上,并将其作为成功的基石以及黄金法则,他们就类似于正直、谦逊、忠诚、节制、自信、公正、忍耐、勤劳、朴素、谦虚稳重。

Benjamin Franklin's autobiography is representative of that literature. It is, basically, the story of one man's effort to integrate certain principles and habits deep within his nature.

本杰明·富兰克林的自传就是这一文学的典型代表。通常,这类作品就是讲述一个人努力将某些原则与习惯融入到他本性中的故事。

The Character Ethic taught that there are basic principles of effective living, and that people can only experience true success and enduring happiness as they learn and integrate these principles into their basic character.

这种性格伦理告诉我们,高效能的生活有其基本的原则,只有那些学会并将这些原则融入进他们的基本品格里的人才能体会到真正的成功以及永远的快乐。

But shortly after World War I the basic view of success shifted from the Character Ethic to what we might call the Personality Ethic.

但是,就在第一次世界大战过去不久,对于成功的基本观点就从性格伦理转移到所谓的个人魅力伦理上了。

Success became more a function of personality, of public image, of attitudes and behaviors, skills and techniques, that lubricate the processes of human interaction.

成功越来越成为一个展示个人人格、公众形象、行为态度、技巧与技术的一个作用,在与人的互动过程中起到了润滑剂的作用。

This Personality Ethic essentially took two paths: one was human and public relations techniques, and the other was positive mental attitude (PMA).

这种人格伦理两个核心路径:一种就是个人与公众关系技术,另一种就是积极的心理态度。

Some of this philosophy was expressed in inspiring and sometimes valid maxims such as “Your attitude determines your altitude,” “Smiling wins more friends than frowning,” and “Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve.”

这种哲学通常用来鼓舞人心,并且常常会出现在一些很有作用的格言里面。诸如"你的态度决定了你的高度",“微笑让朋友靠近,皱眉让朋友远离”,“思想所致,信之能成”。

Other parts of the personality approach were clearly manipulative, even deceptive, encouraging people to use techniques to get other people to like them, or to fake interest in the hobbies of others to get out of them what they wanted, or to use the “power look,” or to intimidate their way through life.

这种人格魅力方法的其他部分很明显是有人为操纵的迹象,甚至是虚伪的。它鼓励人们通过一些技术来获得别人的好感,或者是假装对别人的爱好感兴趣,从而能从对方获得他们想要的,或者使用权利期待,或者恐吓人们的生活方式。

Some of this literature acknowledged character as an ingredient of success, but tended to compartmentalize it rather than recognize it as foundational and catalytic. Reference to the Character Ethic became mostly lip service; the basic thrust was quick-fix influence techniques, power strategies, communication skills, and positive attitudes.

一些文学作品中公开的将品格作为成功的一个因素,但是相较于认为品格是成功的基础和催化剂而言,更加趋向于将其进行区分。对品格伦理的引用更多的是过嘴瘾,主要的推动是快速修复影响技术,权利策略,沟通技巧以及积极的态度。

The End!

©著作权归作者所有,转载或内容合作请联系作者
  • 序言:七十年代末,一起剥皮案震惊了整个滨河市,随后出现的几起案子,更是在滨河造成了极大的恐慌,老刑警刘岩,带你破解...
    沈念sama阅读 156,265评论 4 359
  • 序言:滨河连续发生了三起死亡事件,死亡现场离奇诡异,居然都是意外死亡,警方通过查阅死者的电脑和手机,发现死者居然都...
    沈念sama阅读 66,274评论 1 288
  • 文/潘晓璐 我一进店门,熙熙楼的掌柜王于贵愁眉苦脸地迎上来,“玉大人,你说我怎么就摊上这事。” “怎么了?”我有些...
    开封第一讲书人阅读 106,087评论 0 237
  • 文/不坏的土叔 我叫张陵,是天一观的道长。 经常有香客问我,道长,这世上最难降的妖魔是什么? 我笑而不...
    开封第一讲书人阅读 43,479评论 0 203
  • 正文 为了忘掉前任,我火速办了婚礼,结果婚礼上,老公的妹妹穿的比我还像新娘。我一直安慰自己,他们只是感情好,可当我...
    茶点故事阅读 51,782评论 3 285
  • 文/花漫 我一把揭开白布。 她就那样静静地躺着,像睡着了一般。 火红的嫁衣衬着肌肤如雪。 梳的纹丝不乱的头发上,一...
    开封第一讲书人阅读 40,218评论 1 207
  • 那天,我揣着相机与录音,去河边找鬼。 笑死,一个胖子当着我的面吹牛,可吹牛的内容都是我干的。 我是一名探鬼主播,决...
    沈念sama阅读 31,594评论 2 309
  • 文/苍兰香墨 我猛地睁开眼,长吁一口气:“原来是场噩梦啊……” “哼!你这毒妇竟也来了?” 一声冷哼从身侧响起,我...
    开封第一讲书人阅读 30,316评论 0 194
  • 序言:老挝万荣一对情侣失踪,失踪者是张志新(化名)和其女友刘颖,没想到半个月后,有当地人在树林里发现了一具尸体,经...
    沈念sama阅读 33,955评论 1 237
  • 正文 独居荒郊野岭守林人离奇死亡,尸身上长有42处带血的脓包…… 初始之章·张勋 以下内容为张勋视角 年9月15日...
    茶点故事阅读 30,274评论 2 240
  • 正文 我和宋清朗相恋三年,在试婚纱的时候发现自己被绿了。 大学时的朋友给我发了我未婚夫和他白月光在一起吃饭的照片。...
    茶点故事阅读 31,803评论 1 255
  • 序言:一个原本活蹦乱跳的男人离奇死亡,死状恐怖,灵堂内的尸体忽然破棺而出,到底是诈尸还是另有隐情,我是刑警宁泽,带...
    沈念sama阅读 28,177评论 2 250
  • 正文 年R本政府宣布,位于F岛的核电站,受9级特大地震影响,放射性物质发生泄漏。R本人自食恶果不足惜,却给世界环境...
    茶点故事阅读 32,732评论 3 229
  • 文/蒙蒙 一、第九天 我趴在偏房一处隐蔽的房顶上张望。 院中可真热闹,春花似锦、人声如沸。这庄子的主人今日做“春日...
    开封第一讲书人阅读 25,953评论 0 8
  • 文/苍兰香墨 我抬头看了看天上的太阳。三九已至,却和暖如春,着一层夹袄步出监牢的瞬间,已是汗流浃背。 一阵脚步声响...
    开封第一讲书人阅读 26,687评论 0 192
  • 我被黑心中介骗来泰国打工, 没想到刚下飞机就差点儿被人妖公主榨干…… 1. 我叫王不留,地道东北人。 一个月前我还...
    沈念sama阅读 35,263评论 2 267
  • 正文 我出身青楼,却偏偏与公主长得像,于是被迫代替她去往敌国和亲。 传闻我的和亲对象是个残疾皇子,可洞房花烛夜当晚...
    茶点故事阅读 35,189评论 2 258

推荐阅读更多精彩内容

  • rljs by sennchi Timeline of History Part One The Cognitiv...
    sennchi阅读 7,091评论 0 10
  • **2014真题Directions:Read the following text. Choose the be...
    又是夜半惊坐起阅读 8,529评论 0 23
  • 今晨看到一篇文章,写的是一名留学回来的硕士生辞掉月薪过万的工作回到老家,把自己关在家里,拒绝与外界沟通,问其原因,...
    梅茶阅读 209评论 2 1
  • 肖尧一只脚踩秃噜,他从悬崖上掉了下去,他越过了先于他下坠的碎石,上方的天空,和山顶都以极快的速度的远离他,在他坠落...
    二水闲话阅读 456评论 0 0
  • 个人成长的6条元规范成长的本质——个人价值积累的过程​个人成长的6条元规范 - 知行,在路上 http://blo...
    极简哥阅读 252评论 0 0