我的天呀,这种老牌SCI期刊也出现这种低级错误

今天发现一篇高分文章出现一种低级错误,也就是摘要第一个单词就拼写做了,这篇文章发表在Oncogene上,影响因子:7.971,中科院最新分区:1区,非OA期刊,不在中科院预警名单内

文章题目:MiR-211 determines brain metastasis specificity through SOX11/NGN2 axis in triple-negative breast cancer

原文摘要:

Brian metastasis, which is diagnosed in 30% of triple-negative breast cancer (TNBC) patients with metastasis, causes poor survival outcomes. Growing evidence has characterized miRNAs involving in breast cancer brain metastasis; however, currently, there is a lack of prognostic plasma-based indicator for brain metastasis. In this study, high level of miR-211 can act as brain metastatic prognostic marker in vivo. High miR-211 drives early and specific brain colonization through enhancing trans-blood–brain barrier (BBB) migration, BBB adherence, and stemness properties of tumor cells and causes poor survival in vivo. SOX11 and NGN2 are the downstream targets of miR-211 and negatively regulate miR-211-mediated TNBC brain metastasis in vitro and in vivo. Most importantly, high miR-211 is correlated with poor survival and brain metastasis in TNBC patients. Our findings suggest that miR-211 may be used as an indicator for TNBC brain metastasis.

摘要的第一个单词拼写错了,作者将brain拼写成了brian令人奇怪的是在这么明显的位置,editor和审稿人都没有发现,作者在稿件校样的时候也没有发现。如果被发现,这种低级错误会让审稿人留下不好的印象,小则是修改或者进行文章润色(哪怕你是已经润色过了),大则就是拒稿(摘要第一个单词竟然都拼写错了,这么粗心大意,文章结果图片还敢相信的)。

当然,有人会说一个单词拼写错了,能有什么影响,人家还不是照样发表了。这个只是作者遇上对的审稿人,审稿人连这个低级错误都没有发现,如果是遇上严谨的审稿人,拒稿都有可能的。像这种低级错误,如果读者发现了,也会对这篇文章产生反感甚至是质疑,7.9分的非OA老牌期刊也会发现这种事情

推荐阅读更多精彩内容