新概念英语单词到考研英语真题例句DAY 64之perhaps

新概念英语单词DAY 64之perhaps

perhaps

adv.

可能;大概;(表示不确定)也许;(用于粗略的估计)或许;也许,大概;也许,如果

n.

假定;猜想;未定之事



每天出声的读30个双语例句DAY64之perhaps

1

Then it came to me that perhaps he did understand.

然后,我突然意识到他可能的确是明白了。

2

The lesson from all of this is perhaps a broader one

从所有这一切中得出的教训可能具有更广泛的意义。

3

Perhaps it would be better if you came back tomorrow.

如果你明天回来,也许更好。

4

When you're done, perhaps I can say something.

等你说完,也许我可以说点什么。

5

I think perhaps you've had enough to drink tonight.

我想今晚你已经喝得够多了。

6

This is perhaps his best novel to date.

这也许是他迄今最好的小说。

7

If I may make a suggestion, perhaps we could begin a little earlier next week.

我来提个建议吧,或许我们下个星期可以早一点开始。

8

Perhaps her ladyship would like to hang up her own clothes today!

尊贵的夫人今天也许愿意动手自己把衣服挂起来吧!

9

Perhaps this riding lark would be more fun than she'd thought.

也许这次骑马的无聊活动比她所想象的要好玩一些。

10

Perhaps, unconsciously, I've done something to offend her.

我也许无意中做了什么得罪她的事。

11

Perhaps I misled you, but it was quite unintentional.

也许我误导了你,但那绝不是有意的。

12

Perhaps I was too hasty in rejecting his offer.

我拒绝他的提议也许过于草率了。

13

Perhaps unwisely, I agreed to help.

我同意帮忙,这也许太轻率了。

14

Perhaps he's forgotten.

也许是他忘掉了。

15

Perhaps I spoke too hastily.

或许我说话太急了些。

16

Perhaps, in time, the message will get through

或许消息会及时送达。

17

Well, perhaps you'll come and see us at our place?

嗯,或者你到我们家来见我们如何?

18

Perhaps your force of argument might have made some difference.

或许是你的雄辩使情况发生了变化。

19

Perhaps you would like to pay a visit to London.

也许,您乐意去游览一下伦敦。

20

Perhaps it would be best not to see much of you from now on

也许从现在起我们最好少见面。

21

Perhaps I shouldn't say that — I might get into trouble

也许我不该讲那些话——我可能会惹来麻烦。

22

The way things are going, perhaps he won't come at all.

现在看来他是不会来了。

23

Perhaps while you wait you would like a drink at the bar

也许在您等候时,您可以去酒吧喝点东西。

24

It was bulky, perhaps three feet long and almost as high

它体积很大,大约有3英尺长,高度也将近3英尺。

25

Perhaps they need the guiding hand of a firm father figure.

也许他们需要一个父亲般严格的指引者。

26

Perhaps doing voluntary work is more your line?

也许你更喜欢做志愿工作?

27

Perhaps I'm still dreaming, I said to myself

也许我还在做梦,我心里想。

28

Perhaps, in time, this treatment will be mechanised.

也许这种治疗方法最终将实现机械化。

29

I take it back, I think perhaps I am an extrovert

我收回说过的话,我想也许我是外向型的人。

30

I would love to go abroad this year, perhaps to the South of France.

我今年很想出国,可能是去法国南部。


【考研英语真题例句DAY 64之perhaps】

1

Perhaps half of the farm laborers are undocumented immigrants.

也许农场工人中有一半是非法移民。

2019·英语二·阅读理解】

2

Perhaps that is why we explore the starry skies, as if answering a primal calling to know ourselves and our true ancestral homes.

也许这就是我们探索星空的原因,仿佛在回应一种原始的召唤,去了解我们自己和我们祖先真正的家园。

2017·英语一·阅读理解】

3

Perhaps this is why many worry about the agonizing dullness of a jobless future.

也许这就是为什么很多人担心没有工作的未来会让人变得痛苦,令人沉闷。

2017·英语二·知识运用】

4

Perhaps faintly, they hint that people should look to intangible qualities like character and intellect rather than dieting their way to size zero or wasp-waist physiques.

这些禁令或许略微暗示了人们应关注性格和智力等内在品质,而不是一味追求,通过节食获得极瘦的身材或蜂腰体形。

2016·英语一·阅读理解】

5

Perhaps we should not be so surprised.

也许我们不应该如此惊讶。

2015·英语一·阅读理解】

6

But perhaps the most significant reason is that the issue has always been so politically charged.

但或许最大的原因在于,这一议题一直高度政治化。

2014·英语二·阅读理解】

7

The potential of today's technology, and its social consequences, is dazzlingly complicated, and it's perhaps best left to science fiction writers and futurologists to explore the many possibilities we can envisage.

当今技术的发展潜力及其社会影响是极为复杂的,也许,最好的办法是将我们所能设想到的种种可能交给科幻小说家和未来学家去探索。

2013·英语一·阅读理解】

8

Perhaps willfully, it may be easier to think about such lengthy timescales than about the more immediate future.

可能有人固执地认为,考虑如此长的时间跨度可能比考虑即将到来的未来更容易。

2013·英语一·阅读理解】

9

Reform has been vigorously opposed, perhaps most egregiously in education, where charter schools, academies and merit pay all faced drawn-out battles.

改革一直遭到强烈反对,最让人惊讶的可能是在教育业,其中的特许学校、学会和绩效工资都面临着持久的斗争。

2012·英语一·阅读理解】

10

In limited respects, perhaps the recession will leave society better off.

在某些有限的方面,也许经济衰退会让社会变得更好。

2012·英语二·阅读理解】

11

He adds humbly that perhaps he was superior to the common run of men in noticing things which easily escape attention, and in observing them carefully.

他谦虚地补充道,对于注意并仔细观察那些容易被忽视的事物,或许他比普通人略胜一筹。

2008·真题·阅读理解】

12

Perhaps they should read what he had to say about drugs:" A national drug agency would provide governments more influence on pharmaceutical companies in order to try to constrain the ever-increasing cost of drugs."

也许他们应该读读他对药品的看法:“一个全国性的药品机构将让政府对制药公司产生更大的影响,以此来限制不断增长的药品成本。”2005·真题·阅读理解】

13

Television is one of the means by which these feelings are created and conveyed and perhaps never before has it served so much to connect different peoples and nations as in the recent events in Europe.

电视是一种创造和传达这些情感的工具,在欧洲最近发生的事件里,在连接不同民族和国家方面,发挥着从未如此重要的作用。2005·真题·阅读理解】

©著作权归作者所有,转载或内容合作请联系作者
  • 序言:七十年代末,一起剥皮案震惊了整个滨河市,随后出现的几起案子,更是在滨河造成了极大的恐慌,老刑警刘岩,带你破解...
    沈念sama阅读 158,736评论 4 362
  • 序言:滨河连续发生了三起死亡事件,死亡现场离奇诡异,居然都是意外死亡,警方通过查阅死者的电脑和手机,发现死者居然都...
    沈念sama阅读 67,167评论 1 291
  • 文/潘晓璐 我一进店门,熙熙楼的掌柜王于贵愁眉苦脸地迎上来,“玉大人,你说我怎么就摊上这事。” “怎么了?”我有些...
    开封第一讲书人阅读 108,442评论 0 243
  • 文/不坏的土叔 我叫张陵,是天一观的道长。 经常有香客问我,道长,这世上最难降的妖魔是什么? 我笑而不...
    开封第一讲书人阅读 43,902评论 0 204
  • 正文 为了忘掉前任,我火速办了婚礼,结果婚礼上,老公的妹妹穿的比我还像新娘。我一直安慰自己,他们只是感情好,可当我...
    茶点故事阅读 52,302评论 3 287
  • 文/花漫 我一把揭开白布。 她就那样静静地躺着,像睡着了一般。 火红的嫁衣衬着肌肤如雪。 梳的纹丝不乱的头发上,一...
    开封第一讲书人阅读 40,573评论 1 216
  • 那天,我揣着相机与录音,去河边找鬼。 笑死,一个胖子当着我的面吹牛,可吹牛的内容都是我干的。 我是一名探鬼主播,决...
    沈念sama阅读 31,847评论 2 312
  • 文/苍兰香墨 我猛地睁开眼,长吁一口气:“原来是场噩梦啊……” “哼!你这毒妇竟也来了?” 一声冷哼从身侧响起,我...
    开封第一讲书人阅读 30,562评论 0 197
  • 序言:老挝万荣一对情侣失踪,失踪者是张志新(化名)和其女友刘颖,没想到半个月后,有当地人在树林里发现了一具尸体,经...
    沈念sama阅读 34,260评论 1 241
  • 正文 独居荒郊野岭守林人离奇死亡,尸身上长有42处带血的脓包…… 初始之章·张勋 以下内容为张勋视角 年9月15日...
    茶点故事阅读 30,531评论 2 245
  • 正文 我和宋清朗相恋三年,在试婚纱的时候发现自己被绿了。 大学时的朋友给我发了我未婚夫和他白月光在一起吃饭的照片。...
    茶点故事阅读 32,021评论 1 258
  • 序言:一个原本活蹦乱跳的男人离奇死亡,死状恐怖,灵堂内的尸体忽然破棺而出,到底是诈尸还是另有隐情,我是刑警宁泽,带...
    沈念sama阅读 28,367评论 2 253
  • 正文 年R本政府宣布,位于F岛的核电站,受9级特大地震影响,放射性物质发生泄漏。R本人自食恶果不足惜,却给世界环境...
    茶点故事阅读 33,016评论 3 235
  • 文/蒙蒙 一、第九天 我趴在偏房一处隐蔽的房顶上张望。 院中可真热闹,春花似锦、人声如沸。这庄子的主人今日做“春日...
    开封第一讲书人阅读 26,068评论 0 8
  • 文/苍兰香墨 我抬头看了看天上的太阳。三九已至,却和暖如春,着一层夹袄步出监牢的瞬间,已是汗流浃背。 一阵脚步声响...
    开封第一讲书人阅读 26,827评论 0 194
  • 我被黑心中介骗来泰国打工, 没想到刚下飞机就差点儿被人妖公主榨干…… 1. 我叫王不留,地道东北人。 一个月前我还...
    沈念sama阅读 35,610评论 2 274
  • 正文 我出身青楼,却偏偏与公主长得像,于是被迫代替她去往敌国和亲。 传闻我的和亲对象是个残疾皇子,可洞房花烛夜当晚...
    茶点故事阅读 35,514评论 2 269

推荐阅读更多精彩内容