《如故》Learning Hard Things in a Gentle Way

Ling (吴令飞, left) and Jason (张煜, right)

English Introduction

Welcome to 2017, my friends.

I hope you will like Lu Gu (meaning "yesterday once more"), the Podcast project which Jason and I have been working on for a while. It is going online now.

Jason and I got to know each other in Hong Kong six years ago, when we were trying to find roommates - what a awfully small and aggressively expansive apartment we ended up in ! After that, I moved
to the United States, Phoenix at first, and then Chicago. Jason went back to China and got settled down in Beijing.

Standing on the edge of our early thirties, we find our adult lives does not get into a stable, smooth track, as something that was expected by the younger versions of us. Instead, the journey is rocky and things tend to fall apart at any moment.

In our weekly calls, we exchange news in life, as well as the refreshing thoughts we collected. We both learned how to drive, and had car accidents. We both lost our jobs, and then found new ones. We were both dating girls, Jason got married, and I broke up with my ex. We constantly built up stereotypes based on our limited experience, and then embraced new events that would shake those stereotypes. We were expecting, complaining, and mumbling. Days and nights were just passing in front of us without even being noticed.

Then, there comes this Podcast. We started to invite friends to join our conversation, to review the awkward moments and tough times in life, in a gentle way. Life is a complex problem set: submitting a paper, applying for a job, surviving in a new city, finding the significant other. Sometimes we achieved success, but more often, we didn't.

When we fail, we lean on each other and learn collectively. I hope this Podcast would work as a beacon of light in a dark sea, whoever are struggling and about to drown in the water, when they saw this glowing light, will know that there is still hope, as always be.

You can subscribe to our Podcast from Apple Podcasts.

Chinese Introduction

大家好,欢迎来到2017年。我的老朋友张煜和我做的中英文播客《如故》上线了。

从在香港漂泊时算起,我们认识已经有六七年了。我辗转来到芝加哥,张煜辗转回了北京。忽然之间,我们就过了三十。

生活并不像我们年少时期待的那样,进入一劳永逸的轨道,反倒常常有分崩离析的危险。

每周一次的电话里,我们谈论着生活的新变化,对世界的新看法。我们学会了开车,又各自撞坏了车;我们找了工作,又换了工作;我们谈了恋爱,一个结婚了,一个分手了。对于生活,我们好像有了越来越多看法,又总有新鲜事颠覆这些看法。我们期待着,又抱怨着,碎碎念着,等着时间流过,将我们的身影慢慢拉长。

我们开始邀请一些朋友加入闲聊。试图用一种举重若轻的方式,回顾人生艰难时刻:写论文。求职。在文化冲突中生存。寻找伴侣。无数次的失败后,我们有时等来成功,大多数时候则没有。

我们和朋友在一起,彼此学习着,互相取暖着。好像在旷野寒夜里慢慢烧着一堆篝火。或许只是微弱光芒,却希望能令远近看到的路人明白,并不是完全的黑。

博客地址:

Apple Podcasts
荔枝

最后编辑于
©著作权归作者所有,转载或内容合作请联系作者
  • 序言:七十年代末,一起剥皮案震惊了整个滨河市,随后出现的几起案子,更是在滨河造成了极大的恐慌,老刑警刘岩,带你破解...
    沈念sama阅读 158,560评论 4 361
  • 序言:滨河连续发生了三起死亡事件,死亡现场离奇诡异,居然都是意外死亡,警方通过查阅死者的电脑和手机,发现死者居然都...
    沈念sama阅读 67,104评论 1 291
  • 文/潘晓璐 我一进店门,熙熙楼的掌柜王于贵愁眉苦脸地迎上来,“玉大人,你说我怎么就摊上这事。” “怎么了?”我有些...
    开封第一讲书人阅读 108,297评论 0 243
  • 文/不坏的土叔 我叫张陵,是天一观的道长。 经常有香客问我,道长,这世上最难降的妖魔是什么? 我笑而不...
    开封第一讲书人阅读 43,869评论 0 204
  • 正文 为了忘掉前任,我火速办了婚礼,结果婚礼上,老公的妹妹穿的比我还像新娘。我一直安慰自己,他们只是感情好,可当我...
    茶点故事阅读 52,275评论 3 287
  • 文/花漫 我一把揭开白布。 她就那样静静地躺着,像睡着了一般。 火红的嫁衣衬着肌肤如雪。 梳的纹丝不乱的头发上,一...
    开封第一讲书人阅读 40,563评论 1 216
  • 那天,我揣着相机与录音,去河边找鬼。 笑死,一个胖子当着我的面吹牛,可吹牛的内容都是我干的。 我是一名探鬼主播,决...
    沈念sama阅读 31,833评论 2 312
  • 文/苍兰香墨 我猛地睁开眼,长吁一口气:“原来是场噩梦啊……” “哼!你这毒妇竟也来了?” 一声冷哼从身侧响起,我...
    开封第一讲书人阅读 30,543评论 0 197
  • 序言:老挝万荣一对情侣失踪,失踪者是张志新(化名)和其女友刘颖,没想到半个月后,有当地人在树林里发现了一具尸体,经...
    沈念sama阅读 34,245评论 1 241
  • 正文 独居荒郊野岭守林人离奇死亡,尸身上长有42处带血的脓包…… 初始之章·张勋 以下内容为张勋视角 年9月15日...
    茶点故事阅读 30,512评论 2 244
  • 正文 我和宋清朗相恋三年,在试婚纱的时候发现自己被绿了。 大学时的朋友给我发了我未婚夫和他白月光在一起吃饭的照片。...
    茶点故事阅读 32,011评论 1 258
  • 序言:一个原本活蹦乱跳的男人离奇死亡,死状恐怖,灵堂内的尸体忽然破棺而出,到底是诈尸还是另有隐情,我是刑警宁泽,带...
    沈念sama阅读 28,359评论 2 253
  • 正文 年R本政府宣布,位于F岛的核电站,受9级特大地震影响,放射性物质发生泄漏。R本人自食恶果不足惜,却给世界环境...
    茶点故事阅读 33,006评论 3 235
  • 文/蒙蒙 一、第九天 我趴在偏房一处隐蔽的房顶上张望。 院中可真热闹,春花似锦、人声如沸。这庄子的主人今日做“春日...
    开封第一讲书人阅读 26,062评论 0 8
  • 文/苍兰香墨 我抬头看了看天上的太阳。三九已至,却和暖如春,着一层夹袄步出监牢的瞬间,已是汗流浃背。 一阵脚步声响...
    开封第一讲书人阅读 26,825评论 0 194
  • 我被黑心中介骗来泰国打工, 没想到刚下飞机就差点儿被人妖公主榨干…… 1. 我叫王不留,地道东北人。 一个月前我还...
    沈念sama阅读 35,590评论 2 273
  • 正文 我出身青楼,却偏偏与公主长得像,于是被迫代替她去往敌国和亲。 传闻我的和亲对象是个残疾皇子,可洞房花烛夜当晚...
    茶点故事阅读 35,501评论 2 268

推荐阅读更多精彩内容

  • **2014真题Directions:Read the following text. Choose the be...
    又是夜半惊坐起阅读 8,571评论 0 23
  • 白珂听到姐姐出嫁的消息时,正在好友家和张荞一起啃西瓜,在冰室放了一个晚上的西瓜,凉到心里。 她愣了几秒,反应过来后...
    倒立的兔子阅读 367评论 0 2
  • 凌晨了,忽然非常清醒,脑子里冒出了一堆的情景,过去的现在的甚至是臆想的,恨不能真能穿越了时间,穿越回以前的时光。 ...
    f4efa7c3512b阅读 137评论 0 0
  • 自作多情真可怕!!!!!
    29fff9ae84b9阅读 70评论 0 0